was on our (apiz and I) way heading to UTP for Halliburton Recruitment day when I noticed a car gave me hi-beam right after Tanjung Malim. Mokay,got roadblock somewhere somewhere. I decelerated and still up until Sungkai,there were at least 3 more cars giving me hi-beam. And taraaa, there were white suited with fierce moustache and pumped bellies checking on plate numbers. Acted confident with sweetest smile on my face, I tried to pass the policeman. And, haih, he asked me to park. A policeman approached me and here's the conversation:
Polis: mintak lesen dan ic cik.
Me: huu sorry abg. Rushing sbb ade interview.
Polis: da tau ade interview,npe xkua awal2?
Me: da tadi tp jam giler kat kl. Huu nk kena saman ke nh bang?
Polis: yela.
Me: alaaa bangg. Jgnlah. Sy ade interview nh. Sy tgh xde duit nih. Huu tlg la bang..(i wasnt lying when i tell you there were lil tears in my eyes. saman rm300 lom bayaqq lagii)
Polis: haih bistu cmne nh?
Me: hmm xyahla saman sy ek bang.
Polis: kalu cmtu,kne blanje duit kopi la nh
(Siyes ak blur time nh)
Me: uh nk blanje kt mane cik? (sambil berpk mane nk crk nearest kopitiam kat tgh2 highway nh)
Polis: laa blanje la.
Me: em em sy ade kacang (smbil tunjuk cashew nuts yg br beli)
Polis: tlg sy,br sy tlg awk.
(Cett br ak phm)
Me: ehh sy xnk bg rasuah.
Polis: bistu cmne?
Me: em em jgn la saman sy. Tp sy xnk bg rasuah. Tlg la bang. Sy tgh xde duit.kje pun xde lagi.
Polis: hm xpela,jln la.
Cehhh tgh pom pang pom pang psl rasuah,dan2 gak ade polis mtk rasuah .but I was lucky, saman xyah, rasuah pun xbg. Haha. Sile jujur dalam wat tugas yer! Len kali klu ade polis mtk, just tell them straight to their face that "sy xnk bg rasuah". Kompem malu giler.
No comments:
Post a Comment